CAPITOLUL I ––– Dispoziţii generale
Art. 1. Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţiei (CEAC) este un organism de asigurare
internă a calităţii educaţiei furnizate de Liceul ,,DIMITRIE NEGREANU” BOTOȘANI şi înfiinţată în
baza următorului cadru legal:
 Legea Nr. 87/2006 pentru aprobarea OUG Nr. 75/2005, privind asigurarea calităţii, Art.(11) şi Art.
(12);
 Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin
OMEdC
Nr. 4925/2005;
 Strategia descentralizării învăţământului preuniversitar, aprobată prin Memorandum în Şedinţa de
Guvern din 20 decembrie 2005.
Art. 2. Activităţii specifice CEAC se va aloca, în fiecare unitate de învăţământ, un spaţiu destinat.
Art.3. Misiunea Comisiei este de a efectua evaluarea internă a calităţii serviciilor educaţionale oferite de
scopul de:
 a atesta capacitatea fiecărei structuri furnizoare de educaţie de a satisface aşteptările beneficiarilor şi
standardelor de calitate, prin activităţi de evaluare;
 a asigura protecţia educabililor şi a părinţilor acestora, prin selectarea programelor menite să asigure
informaţii sistematice, curente şi credibile din domeniul ştiinţelor educaţiei;
 a contribui la dezvoltarea unei culturi instituţionale a calităţii în învăţământul preuniversitar;
 a îmbunătăţi calitatea întregii activităţi din şcoală;
 a asigura informarea şi evaluarea gradului de satisfacţie a tuturor actorilor educaţionali (elevi, părinţi,
cadre didactice, corp profesoral, personal didactic şi auxiliar, comunitatea locală etc.);
 a revizui şi optimiza politicile şi strategiile educaţionale la nivelul instituţiei de învăţământ.
Art.4 . Rolul Comisiei pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţiei:
 Realizează evaluarea internă, multicriterială, a instituţiei de învăţământ, a măsurii în care aceasta şi
programul său îndeplinesc standardele de calitate;
 Coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi de asigurare a calităţii;
 Implementează sistemul de management al calităţii;
 Elaborează Rapoarte de evaluare internă privind calitatea educaţiei furnizate de Liceul ,,DIMITRIE
NEGREANU”, pe baza standardelor;
 Evaluează, analizează şi propune conducerii şcolii acţiuni corective continue, bazate pe selectarea şi
adoptarea celor mai potrivite proceduri, precum şi pe selectarea şi aplicarea standardelor de referinţă
cele mai relevante.
Art.5. Responsabilitatea principală a Comisiei este îmbunătăţirea calităţii educaţiei prin stabilirea unor
mecanisme instituţionale şi procedurale în direcţia dezvoltării capacităţii de elaborare, planificare şi
implementare a programelor de studiu, menite să satisfacă aşteptările beneficiarilor.

CAPITOLUL AL II-LEA ––– Structură organizatorică şi funcţionare

Art.6. (1). Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţiei din cadrul Liceului ,,DIMITRIE
NEGREANU” este alcătuită din 8 membri.
(2). Conducerea operativă a Comisiei este asigurată de către directorul şcolii.
(3). Membrii comisiei nu pot îndeplini funcţia de director în această instituţie de învăţământ.
(4). Componenţa Comisiei cuprinde:
 un rensponsabil de comisie, desemnat de directorul şcolii.
 3 reprezentanţi ai corpului profesoral
 un reprezentant al elevilor;
 un reprezentant al părinţilor;
 un reprezentant al sindicatului;
 un reprezentant al Consiliului local;
Art. 7. Selecţia reprezentanţilor corpului profesoral va respecta următoarea procedură:
 Apelul către cadrele didactice din şcoală şi comunicarea condiţiilor pe care trebuie să le îndeplinească
– se afişează la loc vizibil.
 Candidaţii se prezintă în Consiliul profesoral.
 Consiliul profesoral alege, prin vot secret, reprezentanţii în Comisie.
 Se comunică rezultatele.
Art. 8. (1). Durata mandatului Comisiei este de 4 ani, dar componenţa poate fi modificată, dacă este necesar.
(2). Încetarea calităţii de membru în C.E.A.C. se poate realiza în următoarele condiţii:
 la cerere;
 în urma retragerii votului de încredere acordat de către Consiliul profesoral;
 în cazul neîndeplinirii sarcinilor asumate;
 prin absenţa nejustificată de la două şedinţe consecutiv sau de la trei şedinţe într-un an
calendaristic;
 dacă se află în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile, din diverse motive, pe o perioadă
mai mare de 90 de zile;
 la săvârşirea oricăror fapte de natură să atragă răspunderea disciplinară sau penală, cu
repercursiuni asupra prestigiului unităţii de învăţământ, IŞJ Botoșani, MECTS şi/sau
ARACIP, după caz.
Art. 9. Comisia se întruneşte în şedinţă lunar, conform graficului, respectiv în şedinţă extraordinară, ori de
câte ori este cazul.
Art. 10. În îndeplinirea atribuţiilor sale, C.E.A.C. adoptă hotărâri prin votul a cel puţin două treimi din
numărul membrilor prezenţi. Hotărârile se fac publice.

CAPITOLUL AL III-LEA – Atribuţiile C.E.A.C.
Art. 11. Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţiei are următoarele atribuţii generale:
 Realizează propriul program de activitate, care va sta la baza îndeplinirii rolului, misiunii şi
atribuţiilor care le revin, în baza legii şi a prevederilor prezentului Regulament.
 Întocmeşte semestrial şi anual propriul Raport de activitate, pe care îl va prezenta în Consiliul
profesoral.
 Coordonează, monitorizează şi evaluează aplicarea procedurilor şi activităţilor de autoevaluare
instituţională privind calitatea serviciilor educaţionale furnizate de instituţia de învăţământ, aprobate de
conducerea acesteia, conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de legislaţia în vigoare (conform
următoarelor domenii şi criterii:
A. Capacitatea instituţională (rezultată din organizarea internă şi infrastructura disponibilă,
definită prin criteriile: structuri instituţionale, administrative şi manageriale; baza materială;
resurse umane).
B. Eficacitatea educaţională (rezultată din mobilizarea resurselor disponibile, în scopul obţinerii
rezultatelor aşteptate ale învăţării, definită prin criteriile: conţinuturile programelor de studiu;
rezultatele învăţării; activitatea metodică; activitatea financiară a unităţii)
C. Managementul calităţii, concretizat în următoarele criterii: strategii şi proceduri pentru
asigurarea calităţii; proceduri privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a
programelor aplicate prin CDŞ/CDL şi a activităţilor desfăşurate; proceduri obiective şi
transparente de evaluare a rezultatelor învăţării; baza de date, actualizată sistematic, referitoare
la asigurarea internă a calităţii; transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la
programele e studii şi, după caz, certificate, diplome şi calificări oferite; funcţionalitatea
structurilor de asigurare a calităţii, conform legii.
 Elaborează anual un Raport de evaluare internă privind calitatea serviciilor educaţionale furnizate de
unitatea de învăţământ. Raportul este adus la cunoştinţa beneficiarilor prin afişare/publicare şi este
pus la dispoziţia evaluatorului extern.
 Formulează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei, pe care le prezintă conducerii instituţiei.
 Aduce la îndeplinire propunerile venite din partea IŞJ Botoșani, MECTS şi/sau ARACIP, privind
măsurile de îmbunătăţire şi asigurare a calităţii în învăţământul preuniversitar;
 Cooperează cu: Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoșani, cu Agenţia Română pentru Asigurarea
Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), cu alte agenţii şi organisme abilitate sau instituţii
similare din ţară ori din străinătate, potrivit legii.
 În funcţie de activităţile derulate, în cadrul C.E.A.C. se pot constitui şi alte echipe de lucru speciale.
Art. 12. Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţiei are următoarele atribuţii specifice:
 Defineşte, în mod explicit, valorile, principiile şi indicatorii calităţii.
 Construieşte, prin participare şi dezbatere, consensul tuturor purtătorilor de interese (elevi,
părinţi, cadre didactice, angajatori, administraţie locală, alţi reprezentanţi ai comunităţii) în
privinţa valorilor, principiilor şi indicatorilor de calitate.
 Asigură respectarea, în toate procedurile curente de funcţionare şi dezvoltare, a valorilor,
principiilor şi indicatorilor conveniţi.
 Evaluează impactul tuturor proceselor (inclusiv şi mai ales al procesului de învăţământ) şi al
activităţilor desfăşurate în şcoală asupra calităţii oferite şi raportează în faţa autorităţilor şi a
comunităţii asupra modului în care a fost asigurată calitatea.
 Propune măsuri de optimizare/creştere/dezvoltare a calităţii educaţiei oferite de instituţia de
învăţământ – la nivel conceptual, al principiilor, indicatorilor, standardelor privind calitatea,
dar şi a procedurilor curente care privesc funcţionarea şi dezvoltarea şcolii.
 Deţine toate materialele informative despre sistemul de management al calităţii transmise în
sistem şi are obligaţia de a prelucra informaţia primită şi de a o disemina tuturor
beneficiarilor.
Art. 13. Coordonatorul Comisiei va stabili atribuţiile fiecărui membru.
Art. 14. În urma consultării membrilor comisiei, coordonatorul va stabili măsurile ce vor fi adoptate în urma
constatării unor abateri sau neîndeplinirii atribuţiilor ce revin fiecăruia.

CAPITOLUL AL IV-LEA – Atribuţiile responsabilului C.E.A.C.
Art. 15 ––– (1) Responsabilul asigură conducerea executivă a comisiei, conducerea operativă fiind realizată de
directorul unităţii de învăţământ.
(2). În îndeplinirea atribuţiilor sale, responsabilul emite hotărâri, note de sarcini, semnează documentele,
adresele, comunicările care urmăresc îndeplinirea sarcinilor de asigurare a calităţii. Acestea vor fi
semnate/vizate şi de conducerea operativă a unităţii de învăţământ.
(3). Responsabilul C.E.A.C. are următoarele atribuţii principale:
 Reprezintă comisia în raporturile cu conducerea unităţii de învăţământ, IŞJ Botoșani, MECTS,
ARACIP, cu celelalte autorităţi publice, cu persoane fizice sau juridice din ţară şi străinătate, cu orice
instituţie sau organism interesat de domeniul de activitate al comisiei, cu respectarea prevederilor
legale în acest sens;
 Stabileşte sarcinile membrilor comisiei;
 Realizează informări către conducerea unităţii şcolare, IŞJ Botoșani, MECTS, ARACIP, privind
monitorizarea, consilierea şi îndrumarea la nivelul şcolii, pe baza standardelor, standardelor de referinţă,
precum şi a standardelor proprii specifice şi propun măsuri ameliorative;
 Aprobă evaluarea anuală a performanţelor profesionale ale personalului din cadrul comisiei;
 Îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite în sarcina sa de către conducerea unităţii, ISJ Botoșani,
MECTS, ARACIP.

CAPITOLUL AL V-LEA – Dispoziţii finale
Art. 16. Orice control sau evaluare externă a calităţii se va baza pe analiza raportului de evaluare internă a
activităţii din unitatea de învăţământ.
Art. 17. Prezentul regulament de organizare şi funcţionare poate fi modificat, completat şi/sau îmbunătăţit în
funcţie de necesităţile ivite pe parcursul activităţii, cu aprobarea Consiliului de Administraţie al şcolii.
Art. 18. Regulamentul va fi adus la cunoştinţa membrilor comisiei, cadrelor didactice, elevilor, părinţilor,
autorităţilor locale, comunităţii şi va fi afişat în loc vizibil.

Responsabil CEAC,
Profesor Axinie Alina